Povezovanje – ključ za stabilno prehransko verigo od kmeta do potrošnika
24 avgust 2022
Na kmetijskem sejmu Agra v Gornji Radgoni je Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano 24.8. 2022 organiziralo okroglo mizo na temo povezovanja deležnikov agroživilske verige z naslovom Povezovanje – ključ za stabilno prehransko verigo od kmeta do potrošnika, kjer je sodeloval tudi Predsednik uprave skupine Pivka – Delamaris mag. Janez Rebec in sicer v vlogi predsednika Zbornice kmetijskih in živilskih podjetij v okviru Gospodarske zbornice Slovenije.
Prav je, da se povezujemo in si kot skrbni gospodarji prizadevamo za ohranjanje samooskrbe vseh nas, celotne Slovenije za danes in tudi za prihodnje čase. To pa velja za vse deležnike: kmete, podjetja, trgovce, državo in nenazadnje tudi kupce, za katere si želimo, da bi prepoznali kakovostno in varno hrano, ki jo imamo.
“Povezovanje je temelj, hkrati pa tudi ključ za uspeh in odpornost verige,” smo slišali na okrogli mizi. Kot se je pokazalo v krizah zadnjih nekaj let, je za odporno verigo preskrbe s hrano ključnega pomena dobro in tesno sodelovanje vseh členov verige. V Sloveniji ne moremo biti povsem zadovoljni s trenutnimi načini povezovanja in uspešnostjo organiziranja agroživilskih verig. Nepovezani primarni proizvajalci so najšibkejši člen v verigi ter se težko prilagajajo in odzivajo na spremembe na trgu. Živilskopredelovalna industrija in trgovina zaradi nezadostne domače proizvodnje in nižjih cen na tujih trgih nekatere pridelke in živila v večji meri uvažata. Na drugi strani se med potrošniki povečuje povpraševanje po lokalno pridelani hrani z večjo dodano vrednostjo.
Tesnejše povezovanje lahko bistveno izboljša stroškovno in cenovno učinkovitost primarnih proizvajalcev, krepi njihovo konkurenčnost preko skupnih vlaganj, skupnega trženja in promocije ter izboljšuje njihov pogajalski položaj v verigah vrednosti. Na okrogli mizi so sogovorniki iskali odgovor na vprašanje, kako prek povezovanja primarnih proizvajalcev za skupen nastop na trgu okrepiti celotno prehransko verigo od kmeta do potrošnika ter vzpostaviti poštene odnose vzdolž cele verige.